Update !

8 december 2012 - Zeijen, Nederland

Halloooo!

Vrijdag heb ik eindelijk meer informatie gekregen over mijn gastgezin en waar ik het vrijwilligerswerk ga doen. Nu ik eenmaal weet waar ik heen ga, kan ik eigenlijk echt niet meer wachten!

Het gastgezin waar ik kom, bestaat uit een man en vrouw van rond de zestig en bij hen woont 1 van hun vier kinderen, namelijk hun 27 jarige zoon Sheldon. Ik hoef niet bang te zijn dat m'n haar niet goed zal zitten daar in het verre Jamaica, want hun dochter runt een hair-dressing salon die vast zit aan hun huis. I-de-aal hahaha. En nee, ik zal niet met rasta haar thuis komen.

Leuke keyfacts, ze hebben er geen internet en GEEN WARM WATER! Ik denk wel dat ik dat kan overleven, het zal in het begin wel even wennen zijn.

De eerste twee maanden zal ik vooral te vinden zijn in het Mandeville Comprehensive Health Centre. Dit is een uit de kluiten gewassen huisartsenpraktijk waar ze o.a. een afdeling hebben voor zwangere vrouwen, een gezondheidskliniek voor tieners en kinderen en een afdeling waar mensen met een sexueel overdraagbare infectie heen kunnen. Ze hebben daar 4 dokters, 10 verpleegkundigen en 0 bedden. In het begin zal ik vooral heel veel observeren en hopelijk mag ik na een tijdje zelf wat praktische dingen doen. Ik kan ook meedoen met mobile clinics en assisteren bij health education and promotion. Hartstikke leuk dus.

Dan ga ik nog een maand zorgen voor de kinderen in het New Hope Children's Home in Mandeville. Er zijn 30 kindjes van tussen de 0 en 5 jaar. Dat zijn dus uberschattige donkerbruine kindjes die je het liefst mee zou willen nemen in je koffer. Ik zal me inhouden haha.

Het enige echt belangrijke wat ik nu nog moet doen, is het aanvragen van een visum. En dat is echt nog niet zo makkelijk.....Ik zal ervoor naar Brussel moeten en maar eens heel goed lezen wat ik nou precies moet doen.

Ik heb gisteren al de inkopen gedaan voor mijn gastgezin, alles is met zo'n leuk ouderwets delfsblauw printje. Hopelijk vinden ze het leuk.

Ik ga nu weer bezig met vanalles regelen, want ik heb nog lang niet alle kleren! Gelukkig al wel een super rugtas en een zonnebril.

De mensen die al iets gestort hebben, super bedankt !! Het zal goed gebruikt worden!

Liefs Merel