Vakantietijd

12 april 2013 - Boston Bay, Jamaica

He he. Het vrijwilligerswerk zit er op! We vertrekken zo naar Ocho Rios na 2 dagen in Kingston wat sightseeing te hebben gedaan en 3 dagen heerlijk te hebben genoten van het prachtige Portland. Het is echt genieten. Heb nog 6 dagen en dan stap ik weer op het vliegtuig terug naar ons koude kikkerlandje. Luuk en zijn vriend Joe gaan morgen duiken en ik ga maar mee op de boot lekker zonnen. Om nog echt even een bruin kleurtje te krijgen blijven we nog 2 dagen in Montego Bay, slapen 1 nacht in Mandeville en sluiten af met de Appleton Rumtour.

De afgelopen 2 weken stonden bijna alleen maar in het teken van het weeshuis en mijn miniproject. Ik struinde de hele stad door voor een dambord voor de tweelingen en poppen voor het weeshuis. Ik heb veel gevraagd wat echt nodig was in het weeshuis en heb ze met veel dingen kunnen voorzien. Een kleine opsomming van mijn gekochte spulletjes:

* Een pan en een pressure cooker + een opscheplepel en vleesvork
* Een babyfietsje
* 2 klokken
* Verschillende leerzame posters voor het klaslokaal
* Opbergdozen en een prullenbak voor het klaslokaal
* Divers speelgoed waarbij je kon leren over het ABC en vormpjes
* Babypoppen voor de meisjes, voetbal voor de jongens
* Boodschappen, een dambord en een keramische ketel/theepot voor de familie Smith
* Schoentjes voor een paar weeskinderen
* 8 grote blikken babymelkpoeder
* 8 boekjes; Frog in Love, Jip en Janneke Holland special, Jip & Janneke, Pluk, 3x Miffy (Nijntje) en The very hungry Caterpillar

Het is zeker niet alles wat ik gekocht heb, maar wel in grote lijnen. Er is nog een beetje geld over waarvan ik hoop dat ik het nog kan uitgeven voor fysiotherapie. Ik weet dat mijn supervisor Patrina zich daar goed voor zal inzetten. Ik wil tegen iedereen die geld gestort heeft zeggen: HARTSTIKKE BEDANKT VOOR JULLIE BIJDRAGE!! Amanda en de weeskinderen zijn jullie erg dankbaar !
Ik ben slecht in afscheid nemen dus toen ik zondag naar het weeshuis ging met al mijn kadootjes, vond ik dat best moeilijk. Ik heb iedereen gedag gezegd maar kan het niet laten om volgende week nog één keer langs te komen om alle kindjes nog een knuffel te geven. Ik heb het er ontzettend naar mijn zin gehad en  zou t liefste 3 babietjes in mijn koffer meenemen, want Timothy, Princeton en Kyle zijn echt om op te eten.

Ik geniet nog even vol van mijn laatste dagen in Jamaica en dan ben ik ook wel weer klaar om naar huis te gaan! Heb (bijna) alles van Jamaica mogen bewonderen en veel geleerd. Zou t zo weer doen.
Ik zie jullie allemaal snel weer!!

Liefs Merel

1. Wim:
    12 april 2013
    Hoi Merel, geniet nog een paar dagen en maak je bost dan maar nat, kun je vast wennen aan ons klimaat. Nat en koud, alhoewel er volgens de geleerden beter(in elk geval)warmer weer op komst is. Leuke dingetjes heb je gekocht ik hoop dat ze er veel plezier van zullen hebben. Groetjes en tot ziens. grt Wim
  2. Trijnie boes:
    15 april 2013
    hallo merel,wat geweldig dat je het zo naar je zin hebt gehad.
    ik wens je alvast een goede reis terug.ik zie je in zeyen,en op naar je studie. doei groetjes trijnie.
  3. Marguerite Traas:
    18 april 2013
    Hoi Merel, ik denk dat je dit leest als je al weer thuis bent. Wat vast ook weer heerlijk is! Maar fijn dat het allemaal zo goed is gegaan; deze reis vergeet je nooit meer! Leerzaam in vele opzichten, denk ik. Gelukkig wordt het hier nu ook lente; een goed moment voor jou om even bij te komen.... Geniet ervan!