4 weken Jamaica

30 januari 2013 - Treasure Beach, Jamaica

De tijd vliegt, ik ben hier nu al 28 dagen en heb gelukkig nog heel wat dagen te gaan!
Het is ontzettend gezellig hier met alle vrijwilligers, sinds vorige week hebben we Mackenzie, een Amerikaans meisje, erbij in het health center. Gezellig. Helaas verlaat Piri ons deze zaterdag, ik ga mijn roommate wel missen!
In mijn 3e weekend ben ik met Aida en Kristine naar Rebel Salute, een groots Reggae festival dichtbij Ocho Rios geweest. Dat was een hele ervaring. De muziek was goed, ik kende geen enkele artiest of nummer maar de sfeer was erg goed. Je werd door de security gefouilleerd op drugs maar zodra je door de poort ging werd je belaagd door mannen die wietplantjes verkochten en werd je omringd door rastas met dikke joints haha. 
De dag daarna gingen we naar Mahogany beach waar we gratis soep en pina colada kregen, dikke prima. Ook kreeg ik een huwelijks aanzoek van een 40 jarige man met de bijnaam Richi Rich (maar rich was hij zeker niet) en zong hij liedjes over mij, zoals 'Shy-girl' en 'No-girl' omdat ik hem een creep vond en overal nee op zei. Het staat op film, te grappig. Het weer was helaas niet zo goed en toen we met de taxi richting huis gingen, bleef hij halverwege een berg stilstaan omdat er geen drupje benzine meer in de tank zat. Hebben wij weer haha. Zondag naar Treasure Beach waar we rond werden gereden door Carl and his crappy car en hij nam het niet zo nauw met de regels en genoot van witte rum en Red Stripe terwijl hij ons chauffeurde.
Daarna begon de werkweek weer en Piri en ik hoopten op veranderingen zodat we ook daadwerkelijk konden helpen in het healthcentre. Maar uiteindelijk hebben we de hele week alleen maar staan wachten, wat geobserveerd bij de dokter en hadden we dinsdag vrij. Toen zijn we naar YS Falls geweest. Wauw, prachtige watervallen. Een Jamaicaan deed een heuse fotoshoot met ons in het helderblauwe water en genoten van de zon.
Vrijdag hadden we Dirty Day en gingen we met alle vrijwilligers een huis bouwen voor een stokoude man genaamd Bill. We moesten de fundering vullen met stenen, stof, zand en troep. Lekker actief bezig geweest en gezellig met alle anderen, teamwork! Gelijk daarna gingen we met 15 vrijwilligers naar Negril. We reden met de bus langs de strakblauwe zee en parelwitte stranden, dat was echt een euforiemomentje. Toen we aankwamen bij het hotel regende het maar zaterdagmorgen scheen de zon. We sliepen in kleine gekleurde hutjes en zaten pal op het strand, echt ideaal. Met een glassbottomboot zijn we eropuit gegaan en hebben we gesnorkeld bij het rif. Wauw. Piri had een onderwatercamera dus we hebben veel fotos gemaakt. En heerlijk in de zon liggen bakken, ik heb eindelijk wat kleur in mn gezicht haha. 's Avonds gingen we uit in de club Jungle, we mochten gratis naar binnen en veel drankjes waren ook gratis. Genoeg aandacht van de Jamaicaanse jongens gekregen.
Ook na dit weekend was er niets te doen in het healthcenter, we zouden een concrete planning krijgen maar de zuster schoof haar taak naar een andere zuster en daarom ga ik maar klagen bij Projects Abroad. Ik wil gewoon een totaal ander project, sport, muziek of daycare, het maakt me niet uit. Hopelijk kan ik kosteloos wisselen en dan voor een maand écht helpen ergens en dan een maand helpen in het weeshuis met de kleine kindjes. Gelukkig heb ik leuke vriendinnen hier en we steunen elkaar en hebben ontzettend veel lol en roddelen veel. Dat sleept me er doorheen haha. Dit weekend gaan we naar Kingston, genieten van the nightlife, het Bob Marley Museum, shoppen en het strand. Can't wait.

Liefs Merel

5 Reacties

  1. Wim:
    30 januari 2013
    Goed bezig meid. Hoop dat je nog veel plezier hebt daar. Veel aandacht van de rasta's, heb ik je voorspeld, leuke hollandse dame valt wel in de smaak. Geniet er nog van. Mis je in het koude en natte Nederland. cio Wim
  2. Mama:
    30 januari 2013
    Het lijkt wel vakantie! Leuk om je verhalen te lezen toch anders dan via Skype. Kus
  3. Ben:
    31 januari 2013
    Hoi Merel

    Wat leuk om weer even ge-update te worden. Klinkt allemaal goed, ik hoop van harte dat je het voor elkaar krijgt om je handen nog even zo mag laten wapperen, zoals je van te voren verwacht hebt. Het weeshuis wordt vast een hele mooie ervaring erbij, wil wel een maandje met je ruilen om daar aan het werk te gaan. Hoop dat je de komende maand toch tot een goede invulling komt, maak er maar werk van!!!!!!
    Lieve groetjes Ria
  4. Oma:
    31 januari 2013
    hallo merel heel veel groetjes en ik lees je berichtjes met veel plezier oma
  5. Trijnie:
    6 februari 2013
    hallo merel wat leuk. dat ik zo ook een beetje mee kan genieten van wat je daar aan het doen bent. dag lievie.